Saturday, March 13, 2010

Satu Renungan

Seorang rakan bertanya “Adakah kau sudi bersahabat dengan aku?” rakannya menjawab “ya”.Dengan ikhlas rakannya bertanya lima soalan dan dijawab dengan jujur.
Sahabat,
Kemana kau pergi ketika aku memerlukan bantuanmu?
Sahabat,
Kemana kau pergi ketika aku dalam kesusahan?
Sahabat,
Kemana kau pergi ketika aku sedang sedih?
Sahabat,
Kemana kau pergi ketika aku memerlukan kejujuranmu?
Dan akhir sekali,
Kemana kau pergi ketika aku memerlukan kau disisiku disaat untuk aku meninggalkan kau buat selama-lamanya?
Dengan rasa sedih dan pilu,rakannya baru mengerti apakah erti satu persahabatan dan ukhwah yang juju dan ikhlas.

P/S:Baca dengan hati yang penuh ketenangan,kesabaran dan ingatlah persahabatan itu tidak akan terputus jika orang yang memutuskannya.

No comments:

Post a Comment